San Francisco Happiness - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron Knaap - WaarBenJij.nu San Francisco Happiness - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron Knaap - WaarBenJij.nu

San Francisco Happiness

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

12 April 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Daar zijn we dan.... in The United States of the Amerikano, the land of the brave. We kunnen het beide nog steeds niet geloven dat we echt in Amerika zijn.... dit is de derde dag en ow wat is het een heerlijk land!! Veel zaken zijn precies als iedereen ze wel kent op tv maar van al die dakloze mensen zijn we wel geschrokken.

Ik zal bij het begin beginnen, dat praat wat makkelijker en heb je wat te lezen!

De nacht voordat we vertrokken had ik nog steeds niet m'n koffer ingepakt.... ik leer het ook nooit! Dus een deja vú met de inpakstress. Na de koffer te hebben dichtgeritst nog even een uurtje slapen en zo hup naar Schiphol om 6 uur 's ochtends. Op Schiphol te zijn aangekomen bleek onze vlucht 1,5 uur vertraagd te zijn en we waren al extra vroeg. We waren echt helemaal kapot en nu moesten we ons uren vermaken, op ons allerblijst gingen we lekker op een bankje liggen. Wij houden van lekker liggen maar we lagen net iets te lekker en zagen het al helemaal gebeuren dat we ons verslapen op Schiphol voor onze vlucht. Dus we gingen maar rondhobbelen.

Boarden, opstijgen, nootjes, klein beetje turbulentie, eten, knorren, en we gingen alweer dalen voor de landing. Daar waren we hoor op het vliegveld van San Francisco .... nog even door de douane en daar stonden we dan, 2 Knaapies op zoek naar zichzelf (en elkaar) in de VS. Daisy kon niet wachten om de lucht te proeven, maar nadat we in BART (sneltrein/metro) gingen zitten en de lucht roken die door de raampjes naar binnen kwam, zo in onze neus in, werden we iets minder blij.... Als Amerika zo ruikt..... stuur ons dan maar terug, wat een loeft haha!! Gelukkig was dit alleen de geur van BART!

Midden in de stad gingen we de metro uit en eindelijk de straat op. Na wat hulp van een vriendelijke zwerver, die ons de weg wees naar ons hotel (dacht dat ik het begreep) gingen we lekker lopen, ennn lopen, en nog wat blokken verder lopen, steeds verder de ghettow in ;p
Overal zwervers, daklozen liggend midden op de stoep, crackverslaafde en meth-negers. Daar liepen we dan met al onze spullen, koffers en glimmende brillen.... we liepen met een snelle draf, maar konden het hotel toch echt niet vinden. Toch maar taxi in, 10 min later waren we bij het hotel op een superlocatie!! Midden in de stad bij alle winkels en heerlijke restaurantjes.

Snel onze koffers op de kamer gegooid, biertje gedronken, omgekleed (duurde wat langer dan gepland :p). En we zetten onze eerste stapjes in de winkelstraat + Westfield (mega winkelcentrum) verkend en hierna hup naar de haven. Hier heb je nog meer heerlijke restaurantjes. Even stukje met de tram en en daar waren we al: Fishermans Warf / Pier 39. Onwijs gaaf gebied .... Honderden restaurantjes/ barretjes, het lijkt net een attractiepark maar wel echt heel gezellig! 's Avonds koelde het wel erg af, snel truitje aan en lekker eten in een Sports Bar met natuurlijk een echte Amerikaanse hamburger. Even nog een kleine blik geworpen op Alcatraz en de Golden Gate Bridge en daarna lekker naar het hotel en slapen, want we waren kapot door de Jeglet (Jetleg op z'n Daisy's).

Volgende morgen alweer 6 uur 's ochtends op (Jeglet).... dan maar aankleden en lekker gaan ontbijten. We waren zo vroeg dat alle winkels nog dicht waren... dus dan maar lekker de stad verkennen. Boodschapjes gehaald, Starbucksje opgeslurpt, zwervers ontweken en heerlijk ontbeten. Amerikanen zijn zo lief en ongelofelijk behulpzaam!! Ik dacht dat ze erg nep zouden zijn en overdreven, maar ze zijn juist altijd aardig en hulpvaardig. Iedereen praat tegen elkaar, helpt elkaar en in winkels staat er altijd veel personeel maar zo hebben ze wel altijd tijd voor even een praatje met de klanten. In Nederland doe je vaak gewoon je eigen ding en owee als er een vreemde tegen je praat ... schrik!
De stad doet me wel erg denken aan de steden in Australie, voel me helemaal thuis!

'Even' een stukje gelopen naar City Hall .... eerst weer door de CrystalMeth-wijk heen, vol met daklozen en toen was het eindelijk 10.00 uur TIME FOR SHOPPING!! We renden zo Westfield in en zagen natuurlijk veel te veel leuke dingen.... koffer inhoud is verdubbeld ;-) Spulletjes gedropt in het hotel en hierna lekker toeristisch zitten te doen in de HopOn HopOff bus. Zitten, kijken en lachen, want WIJ WILLEN ALLES (ons huidige motto). In de haven, in de buurt van de opstapplaats voor Alcatraz Hopte we weer de bus uit en gingen we lekker lopen. Wij houden namelijk echt van lopen dus gingen we een heuvel (in onze ogen is dit een berg) op richting de COIT TOWER, voor een mooi uitzicht over de gehele stad. De weg ernaartoe was even mooi.... Vol bloemen en tropische planten, bijna alle bloemen geplukt want tjah: 'If You're going to San Francisco you must wear a flower in your hair!'
Boven aangekomen, foto's en weer naar beneden... want wij houden natuurlijk zo van lopen.

Beneden lekker biertje gedronken bij Fishermans Warf en Hop weer de bus On. Volgende halte Golden Gate Bridge.... allemaal mensen renden naar voren om beschut te zitten tegen de wind, wat een zeikers dachten we nog. Het was heerlijk weer, ze waarschuwde wel voor de wind op de brug maar hoe erg kan t zijn?! Ondertussen genoten we van het onwijs gave uitzicht en de steeds dichterbij komende brug. Hoe hoger we kwamen hoe harder het ging waaien en op de brug..... het was niet te beschrijven hoe koud/hard die wind was. De drie haren die ik nog had zijn eruit gewaaid en Daisy d'r extensions zitten nu vast aan d'r wenkbrauw-haar + gratis facelift. De mensen op de Titanic hadden het nog het waarschijnlijk nog warmer in dat water. MAAR we hebben volgehouden, we hebben de brug gezien en gevoeld ten uiterste!

Hierna was het tijd voor FULL HOUSE, de wereldberoemde serie met de tweeling. We gingen even bij ze op de koffie en lekker in het park rollen dat voor het huis ligt.... eerst nog wel even een half uur heuvel op en af, op en af door de Hoppie-wijk. De geboorteplaats van The Summer of Love. Bij het Full House-huis aangekomen snel weer terug want we moesten de laatste bus terug halen, wij houden natuurlijk zo van lopen dus we renden ongeveer terug en wel precies de bus gehaald :)

Als laatste opdracht nog even naar het museum voor de moderne kunst.... MoMO. Na weer de halve stad door te zijn gerend... bleek het dicht te zijn voor verbouwing dan maar snel hapje eten en daarna naar het hotel... waar Daisy de schrik van haar leven had. Ik liep van de straat het hotel in en daar stond een vrouw verstopt gelijk om het hoekje. Ik dacht nog het zal wel... hoor ik ineens achter me 'BOE!!' En Daisy keihard schrikken en gillen hahahaha, oeps verkeerde, Daisy was niet haar vriend ;-)
Hierna ff naar de kamer om uurtje bij te komen. Uurtje werden er toch drie en daarna lekker stappen ;p

Party Time!! Op naar de homo-wijk Castro! Twerk twerk twerk.... en of ze daar twerk-te. We zijn naar een paar barretjes geweest en een nieuwe club genaamd 'Beaux'. De mannen vielen beetje tegen, het leek meer een soort van Gay Palace in Rotterdam. De travestieten zagen er wel OpenTop overdressed uit. Jammer van de minder mooie mannen maar wel heeeel veel lol gehad en iets te veel gedronken. We miste wel onze homo's!!
Hierna nog naar een soort van after-tent, alles gaat hier namelijk dicht om 2 uur dus wij in de taxi naar de andere kant van de stad naar die club. We hoorde wel dat ze na 2e geen drank meer schenken, dus wij extra veel inslaan want die tent is open tot 6. Nee moesten we om 2 uur alle alcohol weggooien :( Hebben wij weer... Dit wil niemand dus wij alles snel naar binnen gewerkt anders is het natuurlijk zonde en BAM dronken 5.0 ....
Volgende wat ik weet is dat we wakker werden in onze ontplofte hotelkamer met een mega kater! Maar de zon scheen en we waren weer klaar voor een nieuwe dag :D