Jungle ziplines, Hippie Pai en terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu Jungle ziplines, Hippie Pai en terug naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu

Jungle ziplines, Hippie Pai en terug naar Bangkok

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

27 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Vroeg uit de veren, want vandaag weer een actief dagje.... Eigenlijk niet heel goed getimed, want precies vannacht (tweede keer sinds ik in Azië ben): buikpijn en wc-renbeurten :S Maar ja, voor je kijken doorlopen en gewoon niet aan denken! 

Deze dag ben ik gaan abseilen klimmen, klauteren en met een kabelbaan door de boomtoppen gevolgen als een vliegende eekhoorn. Eerst met een super deluxe wagen naar de bergen van Chiang Mai (daar gaat mijn geld dus heen). De groep bestond uit twee mensen: een Duitse hardcore gozer en ik natuurlijk. In de bergen aangekomen kregen we een gordel om, er werden wat touwen aan vast geknoopt, Annie de Rooij helmpje op en hoppa busje in en we werden gedropt boven op de berg. 

Op de berg via allerlei platformen in de boomtoppen terecht gekomen en met een kabelbaan (ziplines) van het ene platform naar het andere gevolgen over behoorlijk diepe dalen.... Helemaal te gek!! Wat een energie krijg je er van! Het abseilen blijft wel het engste, de begeleiders (aapjes) die mee waren deden alles voor je; dus bij het abseilen moest je gewoon gaan hangen en dan lieten hun je naar beneden 'glijden''. Nou niet dus .... HOPPA! Ze laten je in een vrije val naar beneden vallen.... Mijn gezicht trok doodsangsten, met enkele tussenpozen lieten ze je telkens vallen. 

Na als een acrobaat over een luchtbrug te hebben gewandeld, nog enkele kabelbanen af en als laatst nog 1 keer abseilen.... nu niet zittend maar met je gezicht naar beneden. Je zit vast aan je rug dus je hebt NIKS onder je of waar je je aan kan vasthouden. En ja hoor de aapjes hadden een lol!!! Daar ging ik weer: Vrije val naar beneden (en het was verrrrr naar beneden!). Mn echte neus vloog er bijna af zo strak stond m'n gezicht van de spanning! Maar ik had dit niet willen missen! Ik weet nu hoe hard je gaat als je van een klif valt.... 
Uiteindelijk geen problemen meer gehad met m'n buik of wc- renbeurten :D Gelukkig!

Volgende dag alweer de bus om nog noordelijker te gaan... mijn bestemming: Pai. Ik wou deze plek eerst overslaan maar iedereen dwong me bijna om hier naartoe te gaan omdat het zo leuk is. Dus okeeee.... En inderdaad ik had dit niet willen missen! Het is een soort groot hippie-dorp. Alsof je teruggaat naar de jaren 70 Flower Power. Overal dreads, hippies, vegetarische restaurants, chille hangplekjes en een super leuke avond-straatmarkt. De weg ernaartoe is wel echt onwijs slingerig en als je een beetje auto-ziek bent moet je echt niet gaan, de hele weg: scherpe bocht naar links en scherpe bocht naar rechts. Meerdere mensen hadden dan ook overgegeven in de auto..... Wist je dat je Aziatische kots bijna niet ruikt (Westerse kots daarentegen wel bah bah). Maar deze bikkel had nergens laat van :D

In Pai heel rustig aan gedaan, het is m'n laatste week in Azië dus alles op chillmode. Wel nog een Thaise kookles gehad bij een Thaise-pot. Dus na Vietnamees kan ik nu ook heerlijke Thaise gerechten maken.... nog wel even een Chinese of Aziatische supermarkt vinden in Rotjeknor! Tijdens de kookles al mijn favoriete Thaise gerechten gemaakt: Phad Thai, Green Curry, loempia's en Tom Yum soep :) jammieeee

Na Pai even een nachtje slapen in Chiang Mai om de volgende dag met de slaapbus terug naar Bangkok te gaan.... De plek waar het allemaal begon! 

Bangkok is net als altijd heet, druk, benauwd en zweterig.... precies lekker dus! De laatste paar dagen heb ik dan ook niet meer gedaan dan gewinkeld in de shop-hemel (veel ste veel gekocht, thuis maar naar de IKEA voor een nieuwe kast), wat souvenirs gezocht (moeilijkste van m'n reis!) en heb weer stout gedaan. Sorry mam en pap ik heb weer een Tattoo erbij.... 
Ik wou nog zo graag geprikt worden, dat ik me nu heb laten ketenen voor het leven:D Heb een enkelband laten tatoeëren met allerlei figuren en symbolen rondom. Het tatoeëren zelf was pijnlijker dan verwacht, zeker op m'n kuit!! Maar ik kan niet stoppen met kijken naar het eindresultaat... precies wat ik wou!! 

Het wordt denk ik tijd dat ik weer naar Nederland kom, m'n lichaam kan fysiek de hitte niet meer aan..... zonneallergie en hittebultjes over m'n halve lijf. Gelukkig dit pas de laatste paar dagen in Azië. Het word dus tijd dat ik naar huis kom :D 

Maar wat was het geweldig allemaal!! 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 698
Totaal aantal bezoekers 16749

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 12 December 2015

Sri Lanka Surprise

27 April 2015 - 11 Mei 2015

Japanese holiday

11 April 2014 - 29 April 2014

Our American Dream

16 Januari 2012 - 18 Maart 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: