'One night in Bangkok' - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu 'One night in Bangkok' - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu

'One night in Bangkok'

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

22 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Ik kon het zelf nog nauwelijks geloven maar pas nadat ik op het vliegveld van Bangkok was ging het pas dagen! In Nederland bevroor je echte neus bijna van je hoofd zo koud maar hier vielen de palmbomen om van de hitte, zo heet was het en precies lekker!! 

Was nog super geschrokken tijdens het vliegen...... Ik was slaappillen vergeten dus kon niet goed in slaap komen, was ik EINDELIJK in slaap gevallen en iedereen lag al heerlijk te knorren, zittend op hun billetjes..... Hoor ik ineens keihard: "IS THERE A DOCTER??? WE NEED A DOCTER" (dit zei een steward) en dan daarbij ook nog eens een vrouw schreeuwen "NEE blijf wakker blijf wakker!!!" en huilende kinderen :S pfffff en dat dan 2 rijen verder, GAAAAAAAT IE?! Nee het ging dus niet, opa werd onwel en viel half flauw en z'n vrouw en kleinkinderen raakte helemaal in paniek en daarna de steward en stewardessen ook pfffff.... Kon het allemaal niet meer aan! Gelukkig kwam er al snel een Nederlandse dokter aangerend en de man werd (half) gedragen naar Business Class. Later bleek dat het wel weer beter ging gelukkig. 

Aangekomen op het vliegveld moest ik wel even zoeken hoe wat hoe ik naar het centrum moest want jammer genoeg lees ik geen Thais. Maar gelukkig zijn de mensen hier best behulpzaam dus uiteindelijk stond ik dan met m'n (veel ste zware) backpag en rugzak in de Skytrain. 
Ik probeerde m'n backpag zo ligt mogelijk te houden en had zelfs een kleinere backbag gekocht zodat ik er minder in kon doen. Ik had de backpag pas de avond van tevoren ingepakt dus dat was nog even stressen en uiteindelijk heb ik gewoon m'n halve kledingkast erin gegooid (waar ik dus nu behoorlijk spijt van heb)! 

In Bangkok zelf aangekomen en na paar keer overstappen ben ik gaan lopen naar m'n hotel, precies te warm en precies te zwaar bepakt en had nog nooit ze ver moeten lopen met een extra persoon op mn rug.  En dan bij t hotel aangekomen bleek dat er precies een gratis shuttle bus vanaf het vliegveld was of een gratis ferry vanaf het Skytrainstation :P Maar altijd positief, was dan wel even goed voor de beenspiertjes!!

Het hotel was echt zwaar chique, wat ik totaal niet had verwacht. Stond ik daar met m'n backbag terwijl er allemaal sjeiks en rijke mensen rondliepen met Louis Vuitton koffers hahahah Heerlijk ik hou dr van! M'n kamer was op de 25ste verdieping dus had super uitzicht over de stad en de rivier. 
Heel even 10 min bijkomen op de kamer en hoep weer naar beneden, m'n Nikes aan en wandelen maar. In 1 dag bijna de hele stad doorgelopen en allemaal tempels bezocht, ff schooluitstapje naar het Nationale museum en een dienst (of hoe dat ook heet hier) in een tempel bijgewoond. Er was een hele school met ongv 100 kinderen van ongeveer 5/6 jaar oud op bezoek bij een Oranje ninja (monnik) in een tempel en ze gingen met zn alle zingen voor Buddha. Heb de halve dienst erbij gezeten en het was best wel indrukwekkend zeker als je ook in zo een mega tempel zit! Maar na een half uur Tjnieng Tjang Tjong gezang te hebben moeten aanhoren renden ik maar weer snel naar buiten.

Overal op straat hier wordt er eten verkocht echt Overal!! Maar ja, dat ligt al de hele dag lekker in de warmte te liggen dus durfde alleen maar beetje vegetarische loempia's te eten en vers fruit. Na een tijdje dacht ik eigenlijk nou weet je wat schijt! Ik neem gewoon een lekker vers noedel soepje met kip en wie weet wat er nog meer in zat.... Ik had expres nog een foto gemaakt want dan wist ik van wat ik ziek zou worden. En het smaakte precies lekker en ben er niet ziek van geworden :D Dus vanaf dat moment ben ik gewoon alles gaan eten (maar blijf natuurlijk wel een beetje opletten)! 

Om weer naar het hotel terug te gaan vanaf het centrum had ik een TukTuk genomen in de spits haha wat een ervaring!! Nòg nooit zulk druk verkeer gezien en ben al behoorlijk wat gewend door landen als Sri Lanka enzo. Tegen het verkeer in, half over de stoep, van een 4-baansweg een 6-baansweg maken, overal die stinkbrommers, overtekende mensen en die eetkraampjes die half op de weg staan! Echt heerlijk om naar te kijken en het gaat altijd goed echt ongelofelijk. 

In t hotel aangekomen was ik helemaal gebroken nog nooit zo kapot geweest en ik wou 's avonds nog even een drankje doen (ALLEEN JA!) dus ging even half uurtje op bed liggen en ja je raadt t al, ik werd 5 uur later wakker helemaal vol energie maar te laat om weg te gaan dus lekker m'n IPod aan met allemaal heerlijke mixjes erop en heb staan te dansen alsof ik in La Rocca stond haha, daarna ff in bad en oeps het werd al licht. 

Die middag dag ging ik met de ferry naar The Grand Palace, een heel gebied met nog meer tempels, paleizen en heel veel goud. Eerst moest ik nog even een broek huren want je mag daar geen blote knieën hebben uit respect voor de koning en daarna hobbelen maar en even gluren hoe die Siam-koning nou echt leefde van de film 'The King and I' etc etc etc 

Op een gegeven moment kon ik geen tempel, stoepah of goud meer zien dus dan maar jongens spotten! En of er leuke toeristen rondlopen zeg pffff niet normaal!! Net doen of je foto's maakt van de omgeving en dan stiekem van hun is m'n specialiteit geworden :P haha 

Hierna de halve stad weer door om te omkleden voor de avond want ik ging met een vriend afspreken uit Nederland ...... Erik Erikson!!! Die zat al een aantal werken in Azië met een vriend :D We spraken af bij Kao San Road (dit is HET Backpackers gebied van Bangkok). Eerst lekker hapje eten met een biertje erbij (JA je leest het goed een biertje ja, is dat heel raar ? dat een man een biertje drinkt?? Nou eigenlijk wel want ik drink normaal nooooit bier:p Maar heb het helemaal uitgevonden hier in Thailand en ik vind het boem lekker!!) 

Na het eten wilden we naar een Pingpongshow gaan.... Maar je kent de verhalen wel van oplichterij enzo dus we twijfelde een beetje maar ja bij twijfel.... Altijd doen! Dus we gingen de taxi in en hoppa op naar een achterbuurt en naar één of ander loesje pand. Eerst even 500 Baht betalen en daar gingen we hoor, we kwamen in een zaal die helemaal vol zat met toeristen (mannen én vrouwen) en er kwam gelijk zo een Thais meisje (kan hier natuurlijk ook een jongen zijn!) ons drankjes aansmeren en aan ons hangen Pfff ROT OP WIJF IK MOT JE NIET! Maar ze was wel aardig voor ons want ze maakte een plekje voor ons .... Helemaal vooraan bij het podium ..... (iets minder!). 

Ik heb serieus nog nooit zulke rare dingen zien gebeuren! Oma maakt een tekening met een stift in dr poes, Meisje wedt keihard gebatst op podium en de hele Kamasutra werd afgewerkt (nog nooit zulke standjes gezien), vrouw propt pingpong ballen in dr muts en laat ze stuiteren op podium zo hup weer terug in de bak, oma rookt een sigaret met dr poes en steekt er later een blaaspijp in en schiet een aantal ballonnen lek in de lucht en blaast daarna een hele taart met kaarsjes uit, Meisje komt op met slipje doet een dansje zwaar uit de maat en met dr lelijkste gezicht trekt ze dr slipje uit en ineens haalt ze er een paar meter touw uit met belletjes eraan.... Die bindt ze om de paaldanspalen de op het podium staan en trekt dat touw heen weer en maakt muziek terwijl het ene uiteinde nog in de poenani zit. Later zelfde kunstje maar dan met een touw met plastic Xenos-bloemen eraan :S Ook stopt er een een colaflesje in dr poentje met kraanwater en perst er er weer uit en het water is bruin (OMG zo smerig!!) en ze maakt een dicht colaflesje open met dr muts (die moet een lading eelt hebben daar benee niet normaal!) 

Ik had dit niet willen missen maar eigenlijk is het best erg, die vrouwen worden waarschijnlijk gedwongen en de toeristen zijn aan het juichen en klappen.... Zeker toen het meisje gebatst werd op het podium keer het meisje zo vies! Heel erg zielig!! 

Op een gegeven moment konden we het niet meer aan, 3 homo's renden na alles te hebben gezien zo de deur uit! En wat nu?? Ja idd naar de homostraat! Ladyboys, gays en vieze oude Westerse mannetjes in overvloed! We werden een paar tenten ingesleurd maar we wilden alleen maar een biertje doen, uiteindelijk toch naar een show getrokken door de proppers daar. 
Komen we binnen staat het hele podium vol met ongv 25 jongens met alleen een slipje aan met n nummertje erop... Zo kon je ze makkelijk kiezen. Wij aan een tafeltje zitten en lachen gieren brullen. Om ons heen zaten mannen, vrouwen, ladyboys en travo's en natuurlijk wat smerige oude mannetjes met een Jongen op schoot bah bah!!! 

Na een tijdje kwam er een show dus nou we waren er toch al dus dan konden we die show ook maar bekijken. Op de allerfoutste muziek van George Michael gingen ze soort van sex hebben met elkaar en later ging er 1 klaarkomen op het nummer van Céline Dion My Heart Will GO On... Ik zal nooit meer normaal naar de Titanic kunnen kijken OMG haha Precies als zij de uithaal aan het einde maakt spoot er iets op het podium, dat heeft ie vast geoefend ;-) 

Hierna kwamen ineens alle jongens weer terug op het podium maar dan zonder slipje en allemaal hadden ze een harde tampeloeres! En gingen ze daarna de zaal in en dan kwamen ze naar je toe of je ze wilt.... Wij keihard GA WEG GA WEG roepen NOOOOOOO bah bah Hahaha ik gerschuilde me half achter een paal en bleef maar nee schreeuwen, ze kwamen gewoon tegen je aan staan.... Bah bah bah dus wij die tent uit rennen hahahaha Dit is serieus echt een MEEN JE DIT waard!! 

Hierna gingen we maar lekker veilig naar huis, want om op niveau te blijven: 'Op het hoogtepunt moet je stoppen'!! Haha 

De derde en laatste dag in  Bangkok deed ik alles lekker chill, ik ging de bus regelen voor de volgende dag want ik ga naar Mark en Marijn de zitten op een eiland in het zuiden (Ko Tao). Ik was van hotel naar een hostel gegaan en ben beetje gaan winkelen en naar een Food Coart gegaan jammieeee!!!! 
's Avonds weer lekker aan het bier en cocktails en ik heb m'n sterrenbeeld opgegeten! Je kon ergens langs de weg gefrituurde Schorpioen eten.... Ik ben nogal van het 'Gewoon doen'! Dus ik stak dat ding in m'n mond en nam een hap..... 
Heeeeel apart! Eerst vies en bitter, daarna gaat het wel maar de nasmaak blijft erg hangen en is apart. Lekker die stukjes schil ook die je een uur later nog uitspuugt ;-) Het schijnt dezelfde werking te hebben als oesters.... Nou ben benieuwd misschien gaat dr dan ooit nog eens wat gebeuren haha. 

Nu 'lekker' 6 uur in de bus opweg naar Mark en Marijn! Maar die 6 uur zijn helemaal niet erg want er zit toch een Zweeds gespierde jonge hottie naast me pffff en nog gezellig ook! Geef mij die Björn maar :D Tschusss ik ga weer even verder met kletsen :p 

Xxx

  • 22 Januari 2013 - 08:02

    Nelleke:

    Ik heb, zoals gewoonlijk, we genoten van je eerste verhaal Bangkok. Ik zie net een een ander al voor me....nee...dat wil ik eigenlijk niet....xx

  • 22 Januari 2013 - 08:18

    Laura:

    Jeetje Ron, het is de bedoeling dat JIJ een cultuur shock over houdt aan je avontuur en niet IK...... Haha

  • 22 Januari 2013 - 08:47

    Eva:

    HAhahaha RON!!! Mijn dag had niet beter kunnen beginnen dan met het lezen over jouw avonturen!!!! Echt super fijn dat je zo gedetailleerd verteld wat je allemaal hebt gezien, ik ben nogal visueel ingesteld snap je?! Mooi om te lezen dat je zo geniet, en zoveel hebt meegemaakt in amper een week!! Xxx

  • 22 Januari 2013 - 09:06

    Kelly:

    Hey lief broertje, Ik lach me weer gek om jouw verhalen...ik zie het al helemaal voor me!! en je kan alles zo super leuk vertellen.
    Ben benieuwd naar je volgende verrhaal. Veel plezier bij Mark en Marijn en je Zweedse hottie!! hihihih Dikke kus xxx

  • 22 Januari 2013 - 21:24

    Steven :

    Hahaha leuk verhaal Ron. Geniet :-)

  • 23 Januari 2013 - 11:17

    Merel:

    ROOONNN!!! ik kom niet meer bij!!! echt super grappig... mijn echte neus is er idd bijna afgevroren hier!! geniet nog maar lekker en vanmiddag lees ik je andere verhaal!! <3

  • 23 Januari 2013 - 11:24

    Creta:

    Hahaha, wat een heerlijk verhaal! Super leuk geschreven

  • 23 Januari 2013 - 11:56

    Mandy:

    Wat een top verhaal! Precies leuk geschreven hahaha
    Ga nu de 2e lezen, ben benieuwd hihi
    Dikke kus van ons xxx

  • 26 Januari 2013 - 13:36

    Ellen:

    Hhahah echt geweldig!
    Goed begin van je reis :-)!

  • 28 Januari 2013 - 17:41

    Joëlle:

    Hahaha super leuk hoe je het allemaal beschrijft! Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1008
Totaal aantal bezoekers 16740

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 12 December 2015

Sri Lanka Surprise

27 April 2015 - 11 Mei 2015

Japanese holiday

11 April 2014 - 29 April 2014

Our American Dream

16 Januari 2012 - 18 Maart 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: