AfterParty @ Phi Phi and Back to Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu AfterParty @ Phi Phi and Back to Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu

AfterParty @ Phi Phi and Back to Bangkok

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Jongens ik heb een mededeling: Ik zit weer op een eiland en wat is het eiland leven toch heerlijk! Vanaf Ao Nang met de ferry naar Koh Phi Phi Don, het eiland is niet groot maar het is echt een tropisch paradijs zoals je ze wel kent van foto's. Het is 's avonds trouwens ook echt een party eiland.... de 'officiële' afterparty van dr FullMoonParty wordt dan ook hier gehouden het weekend erna.... laat dat nu net dit weekend zijn XD

Op het eiland zijn geen wegen alleen paden, er is 1 dorp met (wat dan ook een behoorlijke drukke bedoeling is) winkels, cafés, pubs, restaurants en duikscholen. Op Koh Tao zag je dan vooral brummertjes, hier kan je met de benenwagen of op de fiets... en het lijkt wel of ze in Amsterdam les hebben gehad zo asociaal fietsen ze:P Maar hard kunnen ze toch niet door alle smalle straatjes en tevens rijden ze bijna allemaal op kinderfietsen hahaha. Aan de kust zie je nog wel dat ze nog steeds bezig zijn met het herbouwen van de boulevard zelf, dit was weggeslagen tijdens de Tsunami in 2004..... 

Heb per ongeluk wel gewinkeld (Nee nee mag nog niet!!! Pas aan het eind van mn trip). Maar de kleding is zo leuk allemaal en alles kun je lekker afdingen! Ik hou dr van, net Turkije maar dan met leuke kleding:)
Ik had geen kamer geboekt dus nadat ik aan wal hier kwam moest ik wel even zoeken... overal was het 1.000 Baht (ongv 30 eu) of duurder, nou dat is dus iets boven m'n budget dus heb na langs zoeken eindelijk m'n intrek genomen in een Guesthouse van een Islamitisch vrouwtje (super aardig!), de kamer was wel zonder airco en zo heet als een oven, maar ja wel lekker goedkoop! 
Ik schrok me wel een ongeluk toen ik m'n tas aan t uitpakken was, er staat dus zo een puffer (automatische luchtverfrisser) net als bij Kelly (vriendin niet zus) thuis, elke halfuur weer een hartverzakking dus duidelijk dat ding t raam uit;-) Hihi

De tweede dag een hele dag op zee gedobberd op een boot en weer lekker gesnorkeld bij het koraal (eindelijk Nemo zelf gezien!), lekker gezwommen, gekayaked en naar een aantal mooie eilandjes geweest. 
TIP: ga nooit naar Maya Beach, hier is de film: The Beach opgenomen van die bink Leonardo Di Caprio. Nou zó verlaten het was in de film, hoe druk in het echt was.... serieus honderden mensen en 50 boten, over Chinezen die met een dagtochtje vanuit Phuket komen... nou pfffff en iedereen in de schaduw haha want Aziaten willen het liefst zo wit mogelijk blijven. Dus heel leuk al die paraplutjes (voor de zon) op de foto, het was eigenlijk geen foto waard maar toch maar even gedaan :p 

Hierna ook nog op Monkey Beach geweest, de naam zegt al genoeg neem ik aan. De bemanning van het schip (waren zelf ook net kleine aapjes, die sprongen en klauterde het schip rond!) was echt te aardig en ik ging dan ook met één van hun in de kayak naar het strand. We werden daar bijna aangevallen omdat de apen dachten dat we bananen hadden :O.... ik de stoere homo bleef toch nog maar even wachten in de zee tot die gozer (Burmeesje) ze weg joeg!! Haha 
Ook hier weer 'bijna' geen toeristen en die apen zijn echt super brutaal, ze grijpen alles wat ze zien aan eten van de toeristen, te grappig om te zien vanaf de zee :p Het alfa mannetje viel nog bijna m'n nieuwe Israëlische vriendin aan.... die ging midden in de groep apen zitten voor een foto en ineens gingen ze allemaal naar dr blazen en.... ze raakte in paniek en sprong op, rende de zee in en alle apen volgde dr over het strand. Achteraf best grappig maar op dat moment schrok iedereen wel! Daarna snel maar kayak weer het strand af gesleept en snel terug naar de boot gepeddeld.

De mensen op de boot waren best wel stil, gelukkig zaten er twee Israëlische moeders op de boot en die waren helemaal gek!! Dus precies leuk, wij zingen, dansen, springen met z'n drieën!! Haha uiteindelijk kwamen daarna meer mensen los! Heb beloofd om een keer Couscous te komen eten in Tel Aviv en dan gingen ze me het nachtleven laten zien.... Nou wie weet :) 

Elke avond ben ik het nachtleven ingedoken op het eiland! En het ging serieus helemaal los op het strand en was super leuk! Het was bijna net zo gek als tijdens de FullMoonParty! Vuurshows, glow in the dark verf, keiharde muziek (zelfs Reckless with you love kwam voorbij; blijft een heerlijke nummertje!) en alle nationaliteiten van de wereld gingen samen los!! Eigenlijk toch super mooi als je erover nadenkt! Zelfs nog een leuke gozer leren kennen! 
Elke avond precies teveel Chang (bier) op, eerste avond bijna dronken precies een Tattoo genomen op m'n hele onderbeen.... ik lag precies al in de stoel! Toch maar weggerend hahahaha (actie van het jaar 2013!). Volgende avond weer iets te veel Chang op en nu wel een Tattoo genomen (op mn borst) en ben dr echt super blij mee want wou deze al heel lang!!!! :D 

'Life is a journey. Explore new places, meet new people, see new things but most of all have fun during the ride!' 

Nou toepasselijker kan niet! Je ziet hier sws veel mooie tattoos, als je hier een middagje rondloopt heb je precies voor een paar jaar nieuwe ideeën.
Sinds ik op het eiland ben loop ik al op blote poten rond (is heel normaal hier!!), doe ik één keer m'n slippers aan en doe ze heel eventjes uit om een winkel binnen te gaan.... kom ik terug.... heef iemand m'n slippers mee genomen! Dezelfde Havaianas staan er nog in dezelfde kleur alleen veelste groot! Dus nu loop ik rond op woonboten. Ach ja risico van t vak ;-) of zoals ze hier zeggen: 'Same Same  But Different' (op bijna alles).

Na dat heerlijke eiland-leven wordt het dan nu tijd om weer het vasteland te gaan betreden. Na de ferry eerst 'even' 13 uur in de bus (met maar één tussenstop) en daar was ik dan... weer terug in Bangkok. Snel toch maar even een hostel opgezocht want was kapoet van die busreis en voor de rest even lekker een dagje/avondje rustig aan gedaan. 

Loop ik 's avonds richting m'n hostel.... en wie zie ik daar ineens zitten op een zitje achterop een fiets?!?! Mike en Laura van Koh Tao! Nou wie had dat nou nog gedacht? Gelijk erbij gesproken, Laura op schoot en we lieten ons bij Khao San Road afzetten door niemand minder dan Mr. Khao San Road (een oude, dunne man met zonnebril in een soort opvallend glitterpak maar dan zonder glitters snap je). Hele avond lekker zitten kletsen, verhalen uitgewisseld en lekker cocktails zitten opslurpen. Helemaal leuk!

De dag erna 06.30 wekkertje want 07.00 uur richting de Floating  Market buiten Bangkok. Was wel vroeg en merkte dat ik had gedronken de avond ervoor maar even bikkelen en kon nog paar uurtjes extra slapen in het minibusje. De Floating Market (oftewel drijvende markt) was wel grappig om te zien. Je ziet hoe de Siamezen vroeger leefde en handelde, heb lekker gebunkerd daar van Pork with Rice, Phat Thai tot lekker Spring Rolls (loempia's) en fruit... en alles vanuit een bootje besteld, wordt op een bootje gemaakt en in het bootje opgegeten! Overal oma's en opa's verrimpeld tot de max en lekkere dingen dat ze maken jammieeeee!! 

Dacht ik 's avonds even lekker rustig een klein hapje te gaan eten.... nee kom ik de Ladyboy weeer tegen (Kwam dr al de hele dag al tegen.... stalker?) Dus we raakte aan de praat en wat heb ik gegierd van het lachen met dr!! Ik ging echt helemaal stuk! Ze heet Goon (net als de goedkope afvalwijn van Australië) en ze heeft al wel echte neptietjes maar nog wel een 'snake' in dr stringetje vertelde ze me..... echt over vanalles gepraat maar vooral over mannen. Nou je wilt niet weten hoeveel stoere binkies naar dr toekomen om het een keer met een 'man' te proberen!!! Zelfs toen ik met dr zat te praten kwamen er drie Engelse hunkies naar dr toe of ze mee wilde gaan naar de wc. Maar ze zei netjes NEE! 
Van jong tot oud van single tot getouwd met kinderen.... iedereen wil dr, nouuuuu echt niet normaal!! Normaal zijn homo's en twee mannen vies maar in Thailand is alles lekker en mag het wel wel ofzo?! Dus Dames vertrouw nooit je vent als die naar Thailand gaat:p
Later kwamen er nog twee van dr 'vriendinnen' bij.... nou ze sleepte me bijna naar huis aan m'n benen haha, maar NEEEEEE!!! Hoe harder ik nee zei hoe leuker hun het natuurlijk vonden maar uiteindelijk wel uitgeweest naar een bar en een club maar daarna gewoon netjes naar m'n eigen bedje.

Volgende dag niet meer bijzonders gedaan dan in het park gelegen met een boek (excuses voor mijn gedrag). Sorry jongens ik lees een boek en hoe zal ik dat zeggen?! Lezen komt normaal niet in mijn woordenschat voor maar op aanraden van Mike en Laura ben ik 'The Killing Fields' aan het lezen (hier is ook een film van). Dit om wat beter de geschiedenis van Cambodja te begrijpen, want in enkele dagen ga ik die richting op... nou ik lag serieus met tranen achter m'n zonnebril zo zielig en schokkend allemaal.... maar dat zijn zorgen voor overmorgen! 

Ook ben ik nog een dagje naar Ayutthaya geweest, dit is de oude hoofdstad van Thailand/Siam en het wordt ook wel een mini Angkor Wat genoemd! En klopt, super gaaf om te zien allemaal voelde me net een ontdekkingsreizigster maar dan zonder hoed (maar wel een rode kop nu). Zelfs nog in de oude graftombe geweest van een koning; eerst een hele klim omhoog, dan via een klein poortje de tempelruïne in, daarna een heeeele steile smalle trap/gang omlaag met overal spinnenwebben.... (Haat aan spinnen!), uiteindelijk in de gouden kamer waar die ooit lag begraven.... net Egypte maar dan anders. Same Same But Different!! Maar wel heel gaaf en naast mij waren er nog maar 3 andere toeristen in het hele complex dus eindelijk lekker rustig!! 

Was naar Ayutthaya met de trein geweest, wat een verschil met Ned. Of toch niet want de trein is ook altijd te laat maar de temperatuur is echt niet te harden! Ik heb denk nog nooit zo hard gezweet als op de heen- en terugweg.... en ook nog versierd door een meisje van 16 ofzo. 'you very handsome sir' uhhhh Okeeee nou dank je! Na elke vraag ging ik nog harder zweten ('no' snapte ze duidelijk niet). 

Bijna naar Cambodja voor een nieuw avontuur, kan niet wachten tot ik dr ben en ga duidelijk met een airco bus ipv de trein!! Dat gebeurt me niet nog een keer in die hitte :p

  • 07 Februari 2013 - 23:54

    Ida:

    Ooooo wat schrijf je weer geweldig!!!!
    Wij genieten met je mee, kus.
    Veel plezier ik wacht op je volgende story, xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 16742

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 12 December 2015

Sri Lanka Surprise

27 April 2015 - 11 Mei 2015

Japanese holiday

11 April 2014 - 29 April 2014

Our American Dream

16 Januari 2012 - 18 Maart 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: