Sardientjes naar Krabi - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu Sardientjes naar Krabi - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu

Sardientjes naar Krabi

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

02 Februari 2013 | Thailand, Ao Nang

De mooie tijd op Koh Tao liep op een einde maar eerst ben ik nog samen met Ferry gaan duiken bij Champon Pinnacle, met de hoop om met een walvishaai van 13 meter te duiken.... maar helaas is de zee te groot en de walvishaai toch net te klein om hem te vinden ;-). Maar we hebben wel echt een mooie duik gemaakt, we zijn onwijs diep geweest en hebben behoorlijk wat grote en kleine vissen gezien! Super mooi (alweer!!)

Na dit avontuur nog eventjes nagenieten van dit heerlijk eiland (ben denk ik verliefd op Koh Tao!!) en om 9 uur 's avonds de nachtboot richting Surat Thani op het vasteland genomen. Nou je kan het beter een sardientjes-blik op zee noemen OMG... hahaha.
Stel je een éénpersoonsmatras voor en neem nu de helft daarvan en dan 50 van zulke matrasjes direct naast elkaar.
Eerst moest ik nog keihard lachen om Laura en Mike die een week geleden op diezelfde boot gingen en nu ging ik zelf dus ook lepeltje lepeltje liggen. Nou er kwam wel een hoogtepuntje bij kijken want aan de ene kant lag ik schouder aan schouder met een Amerikaanse Highschoolbink en aan de andere kant met een Fransoos en daar heb ik dan ook de halve nacht mee gekletst ... nee niet geketst maar gekLetst! Maar het op en neer gaan door de golven en de zweetlucht van al die backpackers is toch een hele uhhhh (laten we t netjes houden) aparte ervaring.

Nou na 8 uur op dat matrasje van 2 cm dik te hebben 'geslapen' kwamen we aan!! Hartstikke blij rende ik van de boot af.... en zo een minibusje in voor nog eens 4 uur:S opgekropte met 13 man EN 13 backpags (op je eigen schoot)! Met een kapotte rug en -100 energie kwamen we aan in Krabi, daar leerde ik twee meiden kennen. De ene vlotte meid (denk pot) komt uit Spanje (Vanessa) en de andere hillebilly (Lauwrie) komt uit Wales (UK) en is echt niet te verstaan met dr accent!! Maar Lauwrie had al een hostel geregeld en wij dus niet dus ze had ons overgehaald om naar haar hostel mee te gaan....

Het hostel was nog een klein stukje met de taxi (ja weeer in een auto), in Ao Nang, maar deze keer was het niet erg want de omgeving was zo mooi!! Allemaal super grote rotsen/keien komen overal recht omhoog uit de grond, ziet er super mooi uit.
Bij het hostel aangekomen leerde we gelijk de hippie eigenaar kennen, Nui! Hij heeft denk iets te veel geblowd wat Jezus wat is die man langzaam.... je zou hem het liefst een mep in z'n gezicht geven als die praat, omdat ie misschien dan wat sneller gaat praten :P

Het hostel bestaat uit allemaal rieten huisjes in een bos, hier stopt m'n glimlach en verandert m'n gezicht in een angstig gezicht. Het heet hier dus 'laughing Gecko' .... nu ben ik wel wat gewend bij Ferry thuis maar hier zitten dus echt overal gekko's.... en die maken een boem hard geluid EN heb net m'n eerste reuze-spin gezien!! En ik HAAT spinnen

Het strand is hier zo mooi dat het lijkt alsof het nep is.... zelfs James Bond is hier ooit opgenomen. Er komen van die grote rotsen uit de zee zetten en met al die stranden eromheen en zandbanken lijkt het wel een droom :D.
Je ziet hier veel moslims, een heel verscheel met de rest van Thailand, vanuit m'n kamer hoor je zelfs de moskee... mag ik dan nog wel topless op het strand liggen??
En waarom het strand hier Krabi heet? Nou op het strand zie je hier miljoenen kleine gaatjes in het zand en in elk gaatje zit een minikrabbetje, echt te grappig als je gaat rennen want dan gaan ze allemaal rondrennen, op zoek naar hun persoonlijke gaatje ;-0

Na best wel een goede nacht tussen de lachende gekko's, vroeg uit de veren om de hele dag met m'n Spaanse-Franse pot Vanessa (Banesssa) te zitten in een minibusje (met airco!! HEAVEN). De andere mensen in de bus waren allemaal Russen, koppels en families ..... daar zaten we natuurlijk precies niet op te wachten maar was achteraf best gezellig.
Er zijn hier sws onwijs veel Russen in de toeristische gebieden, maar daarbuiten zie je ze maar zelden ;) We hadden een hele drukke dag vol met uitstapjes voor de boeg: Emerald Pool, Hot spring/waterfall, Thaise lunch (rijst), Tiger Temple, Elephant Jungle Ride en een Baby elephant show.
Eerste stop Emerald Pool..... Nou heel leuk als je misschien de eerst bent op de dag maar er staat bijna een rij om erin te mogen springen, zoveel toeristen hier dus dit viel wel wat tegen. Het water was wel kristal helder maar door al die kinder-pies eigenlijk hartstikke smerig!!
Tweede stop: Hot spring/waterfall. Ook hier weer te veel toeristen (maar ja we wisten het van tevoren). Maar toch nog steeds erg bijzonder, het water in de soort natuurlijke jacuzzi's was echt super warm.... En precies lekke! Je kon via de waterval zo nog in een koud meer erna springen.... daarna wel even elkaar nagekeken op bloedzuigers :P
Hierna even een klein Thais lunchje om daarna naar de volgende halte te gaan.... de TIGER TEMPLE!
OMG was was dit zwaar.... meer dan 1.200 treden stijl omhoog een berg op, dit is een heilige plaats voor de oranje ninja's (monniken). En die treden zijn niet van die ongemakkelijke Koopgoot Rotterdam treden maar net zo hoog als m'n onderbeen :S echt serieus nog nooit zo kapot geweest en we hadden maar een uur in totaal want dan ging de bus weer verder.... omhoog in 35 min, 15 min boven en Jezus het was de zware tocht helemaal waard echt een onwijs mooi uitzicht over bergen rivieren en de kust. Maar ja, daarna bijna naar beneden rennen want we hadden nog maar 10 min, maar we waren net op tijd!!
Sporten hoeven we voorlopig ook niet meer te doen :D

Hierna naar de olifanten, met een sprintje zo hup ... de rug opgesprongen .... Hahaha wat denk je zelf?!
Via een trap konden we op ons gemak plaatsnemen in een zitje op de rug, gesport hadden we natuurlijk al vandaag. Op de kop van de olifant zat een olifantenmannetje en hij vond zichzelf eg grappig!! Wij hadden weer de ondeugendste van het stel hoor.... heel grappig allemaal tot de olifant een palmentak met doornen afbrak en die bijna op ons viel; olifantenmannetje werd kwaad, begon de olifant te slaan, olifant werd kwaad en ging keihard rennen, geluiden maken, mannetje nog kwader en daarna gingen alle olifanten keihard geluid maken....
ondertussen hobbelde wij bijna ons zitje af en na spierpijn in onze benen van de Tiger Temple nu ook spierpijn in onze armen van t vastgrijpen aan alles wat we konden pakken!! Maar uiteindelijk overleefd en laatste stuk was alles weer rustig:)

Als laatst nog een baby olifantshow, een olifant vaneen paar jaar ging allemaal kunstjes doen. Eigenlijk best zielig maar heb wel een dikke zoen gekregen op m'n wang en mond:p En dat had ik niet willen missen!

Hierna kropen we naar de bus van de spierpijn en waren erg blij dat we naar huis gingen want we waren echt helemaal kapoet! 's Avonds toch nog even een stukje zwaardvis opgesmikkeld en een cocktail opgeslurpt met Vanessa, om daarna tussen de gekko's in slaap te vallen na deze zware maar leuke dag.

• 03 Februari 2013 - 15:17

July:

Lieve ome Ronny,
    Ik hoor van mama steeds wat je aan het doen bent! En we kijken samensteeds naar je foto's.
    Maar was zo blij je aan de telefoon te horen afgelopen week en dat je niet bent opgegeten door de walvishaai!! En de leukste foto vond ik dat je een kusje kreeg van de olifant.
    Dikke kus en ik mis je XXX