Angkor Wonder and Amazement - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron Knaap - WaarBenJij.nu Angkor Wonder and Amazement - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Ron Knaap - WaarBenJij.nu

Angkor Wonder and Amazement

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

14 Februari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het grote avontuur ging nu beginnen, een stiekeme droom van mijzelf. Drie dagen lang ging m'n nieuwe grote vriend Vanath (Wanaad) - mn TukTukChauffeur, mij rondtuffen langs de hoogtepunten in het gebied.  

Nou eerst dag snel m'n Indiana Jones pak aangetrokken, zonnebrand in mn tas gegooid en natuurlijk m'n  kompas :p. Ron de ontdekkingsreizigster ging op ontdekking met z'n sidekick Vanath. Eerst de stad uit hobbelend in de TukTuk en vanaf het bos zag je ineens Angkor Wat opduiken..... wat was dat een magisch gezicht! 

Sprong de TukTuk uit en via een enorme 'brug' van steen naar het ommuurde tempel complex (omringd door water). Eerst door de de grote stenen poort en daarna kom je op een enorm grasveld met een aantal gebouwen en natuurlijk het hoogtepuntje van de dag: Angkor Wat zelf. Overal vliegen er mega grote libellen wat het een extra bijzondere indruk geeft. Qua drukte vond ik het echt erg meevallen!! Ik had MEGA veel mensen verwacht maar was best rustig (later op de dag kwamen de grote groepen Chinezen, Koreanen en Japanners maar die kan je dan nog steeds makkelijk ontwijken). Alsnog heb ik serieus elk hoekje, gangetje, verdieping en ruimte bezocht van Angkor Wat. Misschien nerderig maar ik heb er van genoten!! :D

Hele dag lekker rondgebanjerd over het complex, gechilld op het grasveld, afgekoeld aan het water, stiekem foto's gemaakt van de oranje ninja's (monniken), naar de hoogte toren geklommen (zweet nog na) en lekker geluncht. 's Avonds de zonsondergang bij een andere tempel gezien maar je had wel uitzicht over Angkor Wat.... maar daar was het dan wel precies druk. Te druk!

Die avond kwam ik echt helemaal kapoet terug in het hostel.... was verplaatst van hotel naar hostel (sliep nu voor twee dollar per nacht.) Nog nooit zo goedkoop ergens geslapen maar het was ook niet meer dan een verweerd matrasje op een balkonnetje met een zeil en een klamboe voor de Malariamuggen :P 
Was eigenlijk helemaal gesloopt maar een Zweed en een Ierse oorlogsveteraan zaten biertjes te drinken en vroegen of ik erbij kwam, nou paar uur verder; precies aangeschoten.... die Ier de hele tijd Ierse drank-liedjes zingen ( heel leuk 1 of 2 maar na 10 is het echt wel mooi geweest! )
Gelukkig was hij zo dronken dat ie in slaap viel (al zingend in z'n stoel) dus ik en die Zweed ervandoor, op jacht naar loempia's. Daarna nog even een klein dansje in een club, het uitgaansleven in Siem Reap is precies leuk en je kan zelf (opvallend) je eigen drank meenemen!! Nog versierd door een hele groep Cambodjaanse homo's.... maar nee!! Daarna snel naar bed want volgende dag alweer vroeg beginnen aan avontuur dag numero dos.

Dag twee weer super vet! Veel mooie dingen gezien, het lijkt net of je honderden jaren teruggaat in de tijd met al die oude gebouwen/ tempels om je heen en al die bomen die op/door de tempels heen groeien. Het viel reuze mee met de drukte en soms was je gewoon echt helemaal alleen! Door mijn geklauter en geklim kwam ik dan ook in ruimtes die bijna nooit bezocht worden en werd zelf aangevallen door een vleermuis... niemand zal het geloven maar serieus!! Ik hoorde allemaal 'vogelgeluiden' in de tempel... zo nieuwsgierig als ik ben ging ik kijken.... komt er dus ineens een vleermuis op me af!! TWEE KEER!! Bijna tegen me aan..... waren dus geen vogelgeluiden haha, maar je had mij moeten zien rennen Hahaha Herken de Homo ;-P

Ook ben ik 'ingezegend' door de meest schattige / oudste monnik die ik ooit heb gezien. Eerst knoopte hij een armbandje bij me om. Hij zong een soort gebedje in het Khmers en pakte ondertussen mijn hand vast, hij draaide m'n pols naar  boven en wreef er over heen. Hij raakte m'n voorhoofd aan, blies tegen m'n voorhoofd en als laatst pakte hij de 'slechte' energie van m'n pols en 'trok' het weg..... 
Voelde me een heel ander mens erna en kon er gelijk weer helemaal tegenaan zoals Lara Croft in Tomb Raider.... (maar dan zonder pistool en lang haar...)

Nog even gestopt bij het wapen/ landmijnen museum dat wordt gerund door weesjes. Hier zie je veel wapens en onontplofte bommen van USA en Rusland enzo... wel heftig als je al die verhalen hoort en leest daar! Tijdens zonsondergang bij Angkor Wat weer tot rust gekomen en 's avonds beetje over de Night Market geslenterd. 

Volgende dag 5.00 uur op.... ik moest weer zonodig de zonsopgang kijken bij Angkor Wat, was echt helemaal kapoet en zat keihard te bibberen in de TukTuk door de koude wind.... maar nadat ik een rustig plekje had gevonden, het heel langzaam steeds iets lichter werd en je Angkor Wat steeds beter begon te zien met al die mooie kleuren in de lucht, kreeg ik toch wel kippenvel en was ik stiekem toch wel heel blij dat ik dit heb gezien. Bijna een traantje gelaten zo bijzonder! 

Verder op de dag nog wat andere tempels gezien en 's middag was het dan alweer finito.... super snel gegaan en na een lunchje met Vanath, ook afscheid genomen van hem. Maar wel nummers Emails adressen uitgewisseld!! Wat een topvent. Vader van twee jonge kinderen die die maar twee keer per jaar ziet want ze wonen aan de andere kant van het land en hij moet keihard werken om ze te kunnen onderhouden :( hij heeft alles voor ze over, dus als ik terugkom zal ik hem zeker weer als mijn TukTuk-man willen hebben ;-) 

Deze zonsondergang liep ik toevallig in het park van Siem Reap zelf. Gaan er toch een paar bomen ineens heen en weer boven me.... worden de Vliegende Honden (mega vleermuizen) wakker. En een herrie dat ze maken maar ja ze eten de spinnen, muggen enzo op dus er kunnen er niet genoeg zijn :p

Terug in het hostel bleek de Zweed jarig te zijn! Dus wij met een groepje lekker Cambodian Whisky (2 dollar voor een hele fles) en bierrrr gehaald. Lekker drank-kaartspelletjes gedaan en zoals altijd ben ik weer de pineut (ben zo slecht in kaartspelletjes)! Daarna lekker hapje gaan eten en keihard dansjes staan te doen in de: Angkor WHAT?! Veel lol gehad maar kreeg aan het eind gigantisch honger dus opzoek naar een noedel-tentje en daarna lekker knorren, volgende dag alweer vroeg de bus naar Phnom Penh (hoofdstad Cambodja). 

  • 14 Februari 2013 - 18:22

    Mama:

    Ik verheug me alweer op het volgend verhaal en al je mooie foto,s

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 16741

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 12 December 2015

Sri Lanka Surprise

27 April 2015 - 11 Mei 2015

Japanese holiday

11 April 2014 - 29 April 2014

Our American Dream

16 Januari 2012 - 18 Maart 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: