Diep in de zee en FULLMOONPARTY - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu Diep in de zee en FULLMOONPARTY - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Ron Knaap - WaarBenJij.nu

Diep in de zee en FULLMOONPARTY

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron

28 Januari 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

De weg naar Ome Ferry gaat steeds beter; hobbel hobbel hobbel omhoog langs een zandweg door het bos vol met gaten om daarna met de remmen vol ingeknepen op slakkentempo bijna 180 graden naar beneden te tuffen. Bij het huis aangekomen  krijg je dan altijd een warm welkom van het zwarte hondje Blackie, die daar de wacht houdt. Wel heb ik mijzelf een beetje bang gemaakt door als ik daar 's nachts rijdt te denken dat er een Chupacabra (Mexicaanse 'goatsucker') zit... dus ik schrik best wel als ik daar heel langzaam (anders ga je op je bek) doorheen tuf en de bosjes naast me beginnen te ritselen door één of ander beest.... vaak is het een hond en de andere keren tjah... maar niet over denken ;-)

Die volgende avond kreeg ik een echte 'epifanie'. Ik lag een biertje te drinken bij m'n nieuwe vrienden van een cocktailbar aan het strand. En ik kreeg echt een heerlijk ontspannen gevoel van blijheid vrijheid zonder zorgen! De zon ging onder in zee en Ben Howard stond relaxed op de achtergrond aan. Bijna een jank momentje zo mooi was het!!

Nu gaat het gebeuren hoor.... ik ben gaan DUIKEN!! Helemaal leuk, wel spannend natuurlijk maar klein beetje spanning is gezond :) Ik kreeg een privé duikles van Ferry, echt super natuurlijk!! 

Even mn strakke zwarte wetsuit passen en op de brummer naar de haven. Via een andere boot even klauteren naar een boot verder als een Thais aapje en dan een stukje varen naar een eilandje met enorme keien erop. Snel m'n strakke pak ingeschoten, fles op m'n rug gegooid, bril op, ademapparaat naar binnen gepropt en PLONS zo het water in. Eerst naar een ondiep stuk gezwommen waar we konden staan om wat oefeningen te doen, wat natuurlijk hartstikke goed ging :p 

Na de oefeningen ging het echt gebeuren hoor we gingen de wondere wereld binnen van Ariël! Helemaal blij natuurlijk en met m'n mooiste gezicht zong ik in m'n hoofd: 'Alle spulletjes vind ik zo prachtig, ik bewonder ze iedere keeeer, maakt niet uit, heeft geen zin ik wil meeeeeer!' 
Nou daar gingen we hoor steeds dieper en dieper, voelde me een echte vis in het diepe. Overal koraal en van die mega grote 'keien' die je boven op het eiland zag, lagen ook onder het water. Het leek wel een verzonken stad met reusachtige muren en overal vissen in allerlei kleuren. Echt magisch! 

Ik klaarde me wel gek, steeds als we dieper gingen popte me oren weer, dus ik klaren en klaren.... Dan ging het weer even goed. 
Nou terwijl ik dus aan het genieten was van al het moois in deze buitenaardse wereld waarin we zweefde voelde ik ineens een steek op m'n oorschelp! Ik: 'AU!!' wat was dat?.... nou zeker m'n verbeelding en toen weer: 'AU!' Draaide vliegensvlug m'n hoofd naar rechts en BAM zo een visje voor mm masker!
Er zaten visjes aan m'n gezicht te plukken/eten en dat voelde je behoorlijk!! 'Blijf van m'n lijf jij visje!' maar dat verstond ie dus duidelijk niet :( Gelukkig gingen die visjes al snel naar Ferry om aan hem te plukken, daar was ik dan mooi van af!

We zagen grote en kleine barracuda's boven ons zwemmen, veel zeekomkommers, neefjes en nichtjes van Nemo en boem veel aquarium vissen. Ook zagen we 2 wat grotere gele vissen, Ferry had verteld dat deze vissen altijd een paar zijn en als de ene dood gaat, gaat de andere ook dood... ahhh hoe romantisch!!! Nu nog zoeken naar mijn levenspartner :p 

Er zwom ook 1 soort vis op er rif die erg agressief was en Ferry had dit expres niet van tevoren gezegd.... en ja hoor wij kwamen die weer tegen 'de Triggerfish'. Deze vis valt je aan als die zich bedreigd voelt en ja hoor hij viel Ferry dus aan voor me! EN hij heeft dus behoorlijk grote tanden (die ik ook zag)..... dus ik ben maar even met een heeeeeele omweg erlangs gegaan haha (zenuwachtig lachje!). 

Na het duiken nog beetje bijbruinen op de boot (en genieten van de zwaar geile foute Russische duikinstructeur, zo een Russische gespierde gevangenisbewaarder :P). 

's Avonds had ik een Zweedse gozer leren kennen (Via Grindr ja.... de homo app, toch nog ergens goed voor dus!). Hij heette Kærl maar ik noemde hem Øewe (klinkt veel meer Zweeds). We gingen lekker biertjes drinken op een strandfeestje! Allemaal dronken (waaronder ik) backpackers en een vuurshow.... en behoorlijk wat mensen brandwonden zien krijgen, maar ja eigen schuld moet je maar niet mee willen doen met je bezopen kop!!! Super veel lol gehad met m'n Zweed en uiteindelijk heb ik hem netjes thuis afgezet en NEE ben niet mee naar binnen gegaan :D Als een echte heer! 

Zit ik even lekker op de bank 's avonds, horen Ferry en ik ineens hout verschuiven aan de binnenkant van het dak precies boven.... mij :S. De vriendin van Ferry zat pas op de bank en wat viel er toen een paar meter naar beneden.... Juist ja, een slang vechtend met een Gekko precies op haar schoot, en precies op de plek waar ik dus zit! Dussss even opschuiven maar! Het zal je namelijk maar gebeuren en je krijgt een Gekko-Slang op je schoot! Nou niet in mijn leven ;-) 

De dag van de FullMoonParty is eindelijk aangebroken! Werd wakker met m'n feestneus op en kon niet wachten tot de boot ging naar Koh Phanang (waar het feest wordt gehouden) om 15.00 uur. Na een uurtje varen kwam ik aan op het eiland en tot m'n grote verbazing was m'n Zweed ook daar!! Dus helemaal leuk gingen we samen naar het strand waar het feest/festival was. Hij dropte z'n tas in zn nieuwe hostel en ik leerde alvast wat andere mensen leren kennen op het strand. 

Om 16.00 uur stond de muziek al lekker hard en mensen begonnen al met te dansen met de voetjes in het zand!! Helemaal leuk :D
Nadat het donker was geworden ging het helemaal los, 20.000 mensen (waaronder ik) hadden de nacht van hun leven! Iedereen had felle kleuren aan en iedereen was beschilderd met glow in the dark verf, door de bluelight lampen lichtte de verf en de kleren van iedereen op.... zag er so VET uit!!
Van tevoren werd er veel gewaarschuwd voor zakkenrollers, mensen die je drogeren, foute politie enz enz Maar helemaal niks van dat allemaal meegekregen, wel een paar zwaar dronken mensen gezien en wat mensen onder invloed van vanalles maar viel echt reuze mee!

Er liepen zo veel Zweden, Russen en Australiërs daar rond echt niet normaal! Ik dacht bijna zelf dat ik een Zweeds was door al die Scandinaviërs die Scandinavisch tegen mij gingen lullen haha te grappig! Niet heel raar want we hadden uiteindelijk een hele ABBA/Aussie/Denen/blonde haren/blauwe ogen club opgericht waar we mee rondliepen :p 
Voor de Australiërs was het ook nog eens Autralia Day (hun nationale feestdag, net zoals Koninginnedag) dus die gingen echt helemaal los, zoals wij ook doen tijdens Koninginnedag. Om dat te vieren proostten we met een Lachgas ballonnetje!! Love it! :)

Elke tent op het strand had hun eigen muziek... de ene top40, de andere House of Dupstep maar dus ook wat Techno en DEEPHOUSE !!!!!! XD 
Nou blijer kon je mij niet maken en ik straalde mn blije lichtje op iedereen over. En heb staan te dansen op Solomun alsof dit m'n eerste FullMoonParty was (ow wacht.... dat was t ook). En per ongeluk een Mushroom-shake opgeslurpt... (sorry mam.... alweer!). Maar daar niet heel veel van gevoeld, alleen alle kleuren werden nog feller, dus eigenlijk nog vetter!! 

Uiteindelijk ben ik na 15 uur staan te dansen helemaal kapot teruggegaan naar de haven, waar ik de boot terug moest hebben om 08.30.... iedereen was echt kapot en lag half in coma tijdens de terugreis... had best wel wat Buckets (emmertjes drank) naar binnen gegoten maar gelukkig bleef alles binnen op zee! Daarna hup naar bed toe.

Je moet je wel elke avond goed insmeren hier, want er is Dengue op het eiland.... Dit wordt overgebracht door muggen en er is geen medicijn tegen! Nou ik ziet daar dus duidelijk niet op te wachten (net als Floortje Dessing maar die had het dus wel gekregen) ..... dus mijn nieuwe parfum heet hier: 'Kruidvat Anti-Insect met DEET'! Echt een aanrader joh :)

  • 28 Januari 2013 - 17:23

    Marit Voogd:

    Super leuk weer!!

  • 28 Januari 2013 - 17:51

    Jeanette:

    Echt super tof je verslag. Helemaal uit je panty bij de full moon party.
    Ik heb ook wel weer zin in vakantie maar helaas
    Morgen weer aan de slag. Nog veel plezier. Xx

  • 28 Januari 2013 - 17:55

    Nelleke:

    Ook nu weer een tof verhaal...kan mij er wAt bij voorstellen...uhmmm..wil ik dat wel haha....en ja..ik ga op pad voor me vest !! X

  • 28 Januari 2013 - 20:44

    Je Vader:

    Hoi jongen geweldig dat je het zo naar je zin heb , dikke knuffel x

  • 29 Januari 2013 - 21:31

    Ferry:

    Ron bedankt voor je gezelligheid. GA JE MISSEN en je weet het altijd welkom. Geniet geniet en volg je droom. xxx

  • 31 Januari 2013 - 16:35

    Eva:

    Haha schat hoe verzin je het, bziar wat je allemaal meemaakt!!! X

  • 10 Februari 2013 - 20:39

    Lautje :

    Super Ron..GEWELDIG!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 16746

Voorgaande reizen:

03 December 2015 - 12 December 2015

Sri Lanka Surprise

27 April 2015 - 11 Mei 2015

Japanese holiday

11 April 2014 - 29 April 2014

Our American Dream

16 Januari 2012 - 18 Maart 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: